• 02-01-2023

    Wilfried Balk

    (10.0)

    Het is een hele fijne auto om in de rijden. Wel kunnen we nu, in de winter, wat minder km. rijden dan aan ons was doorgegeven.

  • 22-12-2022

    Arnoud Middendorp

    (9.1)

    Eerste conclusie na 2 maanden: wij zijn heel blij met de auto. Sportiviteit 3 sterren, misschien onterecht omdat wij altijd in eco modus rijden. Sportiviteit is bij ons onbelangrijk. Het gaat om het comfort. en comfort is ook dat de auto comfortabel inhaalt, zonder stress. Dat doet hij. Is de auto perfect? Nee, de Hyundai kan makkelijk beter. Zoals de tochtstrip bij de deur. Deze zit vast aan een heel simpel plastic haakje. Bij ons bleef de tochtstrip niet zitten, dan valt het op hoe slecht dit in elkaar is gezet. Jammer, hoeft echt niet. Weinig accessoires: Op de Style zijn parkeersensoren voor niet standaard. Anno 2022 hoort dat wel. Als het er niet op zorg dat het als accessoire te koop is. Opties moet uitgebreider, tot aan zoiets als een 360 graden camera, zat op mijn vorige (goedkopere) auto. Mis het enorm. Kijk naar andere merken hoeveel opties zij hebben! Verder erg tevreden! Rijd perfect, simpel in gebruik, voordelig en wij hebben een zeer goede (en gezellige) garage!

  • 21-12-2022

    Bram Veenhuizen

    (10.0)

    Zeer goed geslaagd product. Stoer, dark en futuristisch design. Ben heel blij dat ik eentje heb weten te bemachtigen

  • 21-12-2022

    Ans Leij

    (9.1)

    Hele fijne auto. Rijdt fijn en stil. Prima actieradius. 1 minpunt : geen achterruitwisser!

  • 21-12-2022

    Yannick Melieste

    (8.3)

    Fijne sportieve auto, goede wegligging, bleulink applicatie werk goed in communicatie naar de auto, de basis van de auto is al zeer uitgebreid enige misser is het ontbreken een achterruitenwisser.

  • 17-12-2022

    Ibrahim Kocak

    (10.0)

    Top

  • 07-12-2022

    E Gent

    (10.0)

    Hele fijne auto, 45000 probleemloze kilometers, dat zegt genoeg!

  • 05-12-2022

    Rob Toonen

    (9.1)

    Klasse wagen. Groot comfort. Exclusief design. Na aanloopproblemen met telefoonapplicatie X autosoftware probleemloos rijden. Als je je toelegt op 'zuinig' rijden is de wagen ook zuinig!

  • 29-11-2022

    Bert Thurlings

    (9.7)

    IONIQ-5 REVIEW (Na 4 maanden, 1100 km) Komende van een Nissan Qashqai benzineautomaat stap je in een andere wereld. Zeg maar gerust dat deze Hyundai IONIQ5-lounge 73kWh een futuristische auto is. Doordat alles elektrisch en software is, zijn er zeer veel instelmogelijkheden. Bijvoorbeeld, ik was gewend dat bij loslaten van het rempedaal de auto begint te rollen. Dat is nu niet meer zo, althans met ?AutoHold? is dit aan/uit zetten. Het duurde wel een tijdje voor dat ik dat ontdekt had omdat ik er niet op verdacht was. Met deze auto is het genieten geblazen. De Ioniq rijdt, zeg maar glijdt, als een veertje over de weg. Wielbasis 3 meter, 20 inch banden en geen motorgeluid, zalig. Heel prettig is de duidelijke dodehoek signalering, zowel als bloedrode markering op je scherm als wel het indringende geluid. Op de snelweg rijd je praktisch automatisch: de cruise die ook de afstand tot de voorligger bewaakt, het automatisch afstand houden tot de belijning, en zo meer. In de bebouwde kom rijd je adaptief. Het heeft even geduurd voordat ik doorhad hoe het werkt (de manual schiet hier zeker te kort). Met de linker pedel kies je een steeds hoger niveau van remkracht. Laat je het gas pedaal los dan begint hij te remmen, hoe sterk dat hangt af van het gekozen niveau. Dit remmen laadt de accu weer een beetje op. Om de Ioniq te leren kennen is het wel aan te raden om de manual bladzijde na bladzijde goed te bestuderen. Ik ben telkens in de auto gaan zitten, met de manual op schoot en alle instellingen uitgeprobeerd. VERBETERPUNTEN 1. De (Nederlandstalige) manual is slecht. De benamingen in de menustructuur in de auto is anders dan de benaming in de manual; vaak begint een uitleg van een functie met wat die niet doet, maar waar die functie voor dient en hoe die werkt wordt niet uitgelegd. 2. Automatisch parkeren is amateuristisch. Moet in alle opzichten veel gebruikersvriendelijker. 3. De geluidssignalering bij naderen van een obstakel begint pas bij een afstand van 1 meter. Dat vind ik veel te laat. Die moet al bij 2 meter (zacht) beginnen. Eigenlijk zou de auto automatisch moeten gaan stoppen bij een obstakel maar dat is niet zo. 4. Ik mis ruitenwissers op de achterruit 5. Ik mis een dashcam, of althans aansluiting daartoe. Ook dashcam op achterruit zou mogelijk moeten zijn. 6. Bij naderen van de auto zou de Ioniq zich al automatisch moeten ontgrendelen en de deurklinken laten uitklappen. Al kan dit volgens de manual, het is alleen handmatig te doen door op de klink te drukken, nogal primitief. 7. De navigator bedieningsstructuur is niet logisch ingedeeld. Het is even puzzelen als je een nieuw adres wilt invoeren. 8. Bij automatisch sturen signaleert het systeem telkens als je je handen niet bovenop het stuur houdt. Dit zou je moeten kunnen instellen. Als je je handen laag houdt moet je af en toe het stuur even laten voelen dat je er nog bent, dat werkt wel. 9. De uitschuifbare hoedenplank vind ik te amateuristisch voor zo?n chique auto.

  • 29-11-2022

    Bert Thurlings

    (9.7)

    IONIQ-5 REVIEW (Na 4 maanden, 1100 km) Komende van een Nissan Qashqai benzineautomaat stap je in een andere wereld. Zeg maar gerust dat deze Hyundai IONIQ5-lounge 73kWh een futuristische auto is. Doordat alles elektrisch en software is, zijn er zeer veel instelmogelijkheden. Bijvoorbeeld, ik was gewend dat bij loslaten van het rempedaal de auto begint te rollen. Dat is nu niet meer zo, althans met ?AutoHold? is dit aan/uit zetten. Het duurde wel een tijdje voor dat ik dat ontdekt had omdat ik er niet op verdacht was. Met deze auto is het genieten geblazen. De Ioniq rijdt, zeg maar glijdt, als een veertje over de weg. Wielbasis 3 meter, 20 inch banden en geen motorgeluid, zalig. Heel prettig is de duidelijke dodehoek signalering, zowel als bloedrode markering op je scherm als wel het indringende geluid. Op de snelweg rijd je praktisch automatisch: de cruise die ook de afstand tot de voorligger bewaakt, het automatisch afstand houden tot de belijning, en zo meer. In de bebouwde kom rijd je adaptief. Het heeft even geduurd voordat ik doorhad hoe het werkt (de manual schiet hier zeker te kort). Met de linker pedel kies je een steeds hoger niveau van remkracht. Laat je het gas pedaal los dan begint hij te remmen, hoe sterk dat hangt af van het gekozen niveau. Dit remmen laadt de accu weer een beetje op. Om de Ioniq te leren kennen is het wel aan te raden om de manual bladzijde na bladzijde goed te bestuderen. Ik ben telkens in de auto gaan zitten, met de manual op schoot en alle instellingen uitgeprobeerd. VERBETERPUNTEN 1. De (Nederlandstalige) manual is slecht. De benamingen in de menustructuur in de auto is anders dan de benaming in de manual; vaak begint een uitleg van een functie met wat die niet doet, maar waar die functie voor dient en hoe die werkt wordt niet uitgelegd. 2. Automatisch parkeren is amateuristisch. Moet in alle opzichten veel gebruikersvriendelijker. 3. De geluidssignalering bij naderen van een obstakel begint pas bij een afstand van 1 meter. Dat vind ik veel te laat. Die moet al bij 2 meter (zacht) beginnen. Eigenlijk zou de auto automatisch moeten gaan stoppen bij een obstakel maar dat is niet zo. 4. Ik mis ruitenwissers op de achterruit 5. Ik mis een dashcam, of althans aansluiting daartoe. Ook dashcam op achterruit zou mogelijk moeten zijn. 6. Bij naderen van de auto zou de Ioniq zich al automatisch moeten ontgrendelen en de deurklinken laten uitklappen. Al kan dit volgens de manual, het is alleen handmatig te doen door op de klink te drukken, nogal primitief. 7. De navigator bedieningsstructuur is niet logisch ingedeeld. Het is even puzzelen als je een nieuw adres wilt invoeren. 8. Bij automatisch sturen signaleert het systeem telkens als je je handen niet bovenop het stuur houdt. Dit zou je moeten kunnen instellen. Als je je handen laag houdt moet je af en toe het stuur even laten voelen dat je er nog bent, dat werkt wel. 9. De uitschuifbare hoedenplank vind ik te amateuristisch voor zo?n chique auto.