• 04-12-2023

    Martijn

    (8.9)

    Ik heb nu ruim 22.000 km gereden met mijn auto en hij bevalt mij uitstekend, we hebben door Europa getoerd en dat is zeer goed bevallen. De stoelen zijn comfortabel en het laden via de snel lader gaat super vlot. Absoluut geen spijt van deze aankoop.

  • 17-11-2023

    Warnar

    (10.0)

    Helaas onlangs een ongeluk gehad op de snelweg. Vervelend, maar ik ben enorm onder de indruk geraakt van de technologie in de auto. Hierom ook deze review. De auto greep zelf in en remde harder dan ikzelf kon. Het dashboard schreeuwde met een duidelijk rood scherm waarschuwingen. Na de botsing ploften twee airbags uit, de gordels werden strak getrokken en werden daarna gelijk weer gevierd, waardoor ik zonder problemen uit kon stappen. De alarmlampen gingen automatisch aan en er werd direct ingebeld naar de alarmcentrale. Ook werd de auto op zijn remmen vastgezet. De schade is natuurlijk fors, maar visueel beperkt. Gelukkig geen letsel, ook niet bij mijn voorganger. Dit is natuurlijk het belangrijkste. De auto voelt in alles enorm veilig aan.

  • 15-11-2023

    Peter Hiemstra

    (9.4)

    Een heerlijk comfortabele reisauto

  • 07-11-2023

    Jaap Jongeneel

    (10.0)

    een auto die aan le wensen voldoet en waar ik al ruim 40.000 km met veel plezier in rijd.

  • 26-10-2023

    Gerben

    (9.1)

    Fijne auto, met volop comfort. Goede rijprestaties en uitstekend bereik.

  • 19-07-2023

    Marcel Roos

    (5.4)

    Mijn eerste grote auto miskoop. Dat durf ik na 6 maanden ellende, waarvan bijna 4 maanden de auto bij de garage heeft gestaan, wel te zeggen. Van niet kunnen laden zonder dat stoppen eruit slaan tot aan loslatend dak tot aan loszittende voorstoelen?. Het is een drama en de dealer Wittenberg in Amersfoort valt in dezelfde categorie? klachten worden niet serieus genomen, loszittende stoelen horen erbij mijnheertje bv? laat staan dat men in staat blijkt om binnen 4x een poging te hebben gewaagd de issues heeft weten op te lossen. Kortom, 64.000 euro betaald voor een ?wrak van de weg? en ik zal iedereen aanraden: NOOIT aan beginnen want louter ellende meegemaakt. Het is in ieder geval de grootste aankoop flater tot op heden voor mij helaas gebleken.

  • 16-07-2023

    Koos Tol

    (7.7)

    Aan de hand van mijn beoordeling als hierboven kan men niet anders zeggen dat voor zover (nu drie maanden) de Ioniq5 een prima auto is. Het enige wat ik storend vind is het navigatiesysteem en dan met name de max. snelheidsvermelding in het scherm. De navigatiesoftware zit er zo vaak naast. Op stukken snelweg waar 100km is toegestaan geeft het systeem 80km aan. Of ook soms 130km. Ook provinciale wegen is er eigenlijk geen peil op te trekken. Waar 80km gereden mag worden staat 60km in het scherm of andersom. Ook smalle wegen / kleine weggetjes worden lang niet altijd in het scherm aangegeven en lijkt het of men met de auto ergens in weiland beland is. Maar voor de rest gaat het prima. Actieradius is goed en het maximale rijbereik is aardig nauwkeurig.

  • 16-07-2023

    Koos Tol

    (7.7)

    Aan de hand van mijn beoordeling als hierboven kan men niet anders zeggen dat voor zover (nu drie maanden) de Ioniq5 een prima auto is. Het enige wat ik storend vind is het navigatiesysteem en dan met name de max. snelheidsvermelding in het scherm. De navigatiesoftware zit er zo vaak naast. Op stukken snelweg waar 100km is toegestaan geeft het systeem 80km aan. Of ook soms 130km. Ook provinciale wegen is er eigenlijk geen peil op te trekken. Waar 80km gereden mag worden staat 60km in het scherm of andersom. Ook smalle wegen / kleine weggetjes worden lang niet altijd in het scherm aangegeven en lijkt het of men met de auto ergens in weiland beland is. Maar voor de rest gaat het prima. Actieradius is goed en het maximale rijbereik is aardig nauwkeurig.

  • 06-07-2023

    Ben Terlou

    (9.7)

    Ik heb de Ioniq 5 (Lounge versie, RWD) nu drie maanden (april-juni), heb er naar alle tevredenheid in gereden, gebruik met gevarieerd stads- en grote wegverkeer is 16,2 Kwh per 100 km. De automatische instelling voor de regeneratie (level 3) blijkt het meest effici?nt te zijn, ook op de autoweg (heb vergeleken met het 0 level). One pedal driving is niet aan te raden, de remschijven moeten schoon blijven en het kleine beetje bijremmen dat je moet doen als je moet stoppen houd je alert op de situatie. Comfort is goed, maar niet ideaal. Je rijdt niet op een 'luchtkussen' dat je isoleert van het wegdek - zoals ik gewend was van mijn vorige auto, een Lexus RX 450h. Maar verder rijdt de auto erg prettig, handzaam in de bochten, reageert alert op het gaspedaal, en remt genererend rustig en beheerst. Interieur is geweldig, de comfortabele stoelen, het zonnedak en de aankleding zorgen voor een prettige, ruime en lichte atmosfeer. Het snelladen is niet overal snel, maar blijft acceptabel.

  • 06-07-2023

    Ben Terlou

    (9.7)

    Ik heb de Ioniq 5 (Lounge versie, RWD) nu drie maanden (april-juni), heb er naar alle tevredenheid in gereden, gebruik met gevarieerd stads- en grote wegverkeer is 16,2 Kwh per 100 km. De automatische instelling voor de regeneratie (level 3) blijkt het meest effici?nt te zijn, ook op de autoweg (heb vergeleken met het 0 level). One pedal driving is niet aan te raden, de remschijven moeten schoon blijven en het kleine beetje bijremmen dat je moet doen als je moet stoppen houd je alert op de situatie. Comfort is goed, maar niet ideaal. Je rijdt niet op een 'luchtkussen' dat je isoleert van het wegdek - zoals ik gewend was van mijn vorige auto, een Lexus RX 450h. Maar verder rijdt de auto erg prettig, handzaam in de bochten, reageert alert op het gaspedaal, en remt genererend rustig en beheerst. Interieur is geweldig, de comfortabele stoelen, het zonnedak en de aankleding zorgen voor een prettige, ruime en lichte atmosfeer. Het snelladen is niet overal snel, maar blijft acceptabel.