• 01-06-2022

    Bas Jong

    (8.0)

    Oke, mijn 1e elektrische auto en dan een Ionic 5. In de winter gekregen en ik kreeg meteen door dat de actieradius minder was dat aangegeven. Maar nu het warmer word gaat dat steeds beter. Ik ben bijna 2 meter lang en zit als een koning in deze auto, wat een ruimte!! Wat handig is zijn de 2 dashboards, links alles wat met snelheid en batterij te maken heeft, rechts alle zaken die er om heen hangen. Rij gedrag is uitstekend, klein beetje onderstuur maar dat komt voornamelijk door te hoge snelheid in de bochten met de wielbasis van 3 meter!! Krachtig genoeg om handelbaar te blijven, regeneratief om te spelen met je afnemende snelheid. design is natuurlijk helemaal top! wat een mooi lijnenspel, zo stoer en toch verfijnd. Ik ben er zo blij mee, en vind het leuk dat mensen hun nek verdraaien in auto's om naar deze, mij, auto te kijken.

  • 01-06-2022

    Jan Rijk Vonk

    (9.4)

    Het was initieel een verstandshuwelijk, aangezien ik van mijn werkgever een EV moest, ik die voor het einde van 2021 wilde hebben en deze auto ??n van de weinigen op voorraad was. Vervolgens ging in de wittebroodsweken ook nog eens de warmtepomp stuk en moest ik het twee maanden stellen met vervangend vervoer, aangezien dit onderdeel niet voorradig was. Een scheiding was aanstaande ? Echter, toch ben ik nu, na een half jaar en ruim 15000km onderweg te zijn geweest, meer dan tevreden. Een vakantierit van 2000km enkele reis is prima te doen in twee dagen tijd door het snelle laden, ook al heb ik de kleinere batterij. Dat laatste vormt, ondanks relatief veel kilometers per maand, ongeveer 4000, geen enkel probleem. Had ik in het begin een alpinomuts op, die is inmiddels verworden tot een hoge hoed, van waaruit nog steeds aangename verrassingen naar voren komen. Ik kijk ondertussen uit naar elke update, het rijden kan alleen maar nog beter worden.

  • 01-06-2022

    Gijs Westland

    (8.9)

    drie en een half jaar heb ik Tesla Model3 gereden.De Tesla model Y > 2 jaar in bestelling , dit duurde mij te lang en heb de Ioniq5 , na een proefrit in Waddinxveen, besteld welke snel genoeg werd geleverd.Ja dit is een ECHTE auto, het verschil met tesla hoor je al als je de deuren dicht doet. Ik heb wel even moeten wennen voordat ik alle snufjes onder de knie had.Maar dit lukte mij ( leeftijd 80 jaar ) door de vele instructie filmpjes op You Tube. ??n puntje heeft tesla beter, de navigatie in de auto.Met de Tesla ben ik naar Barcelona gereden , thuis ( gooi) Barcelona ingeplugd dan zegt de auto precies waar je aan de stekker moet.Dat mis ik in de Ioniq5, misschien komt dit nog hoop ik.Nu doe ik het met De Hyundai App op de telefoon.

  • 01-06-2022

    Ioniq5man

    (10.0)

    Betreft Ioniq 5 RWD Lounge 73 kWh. Fantastisch mooie en ruime auto. Rijdt comfortabel maar ook snel en sportief. Mooi licht leer interieur. Voorzien van alle moderne veiligheidsopties. Zuinig (73 KWh batterij geeft bij 20 graden Celsius 450 echte km's). Veel 'handige' opties zoals: elektrisch verstelbare stoelen en bank, rolgordijnen, verschuifbare middenconsole, uitschuifbare zonneklep, USB aansluitingen, schuiflade dashboardkastje). Maar ook een aantal verbeterpunten zoals: 220kW snelladen werkt niet in winter, voorverwarmen batterij op weg naar snellader is niet mogelijk, navigatie houdt geen rekening met oplaadpunten, OTA software update werkt (nog) niet, stoelverstelling hapert, enkel 'bedraad' Apple carplay). Dit zijn allemaal zaken die een bepaalde concurrent wel heeft. Maar verder een prima, goede en mooie auto. Wat mij betreft de enige juiste keuze als je in deze prijsklasse elektrisch gaat winkelen.

  • 01-06-2022

    Michel Schoor

    (8.3)

    Prima auto die qua rijden goed bevalt maar die wel duidelijk verder ontwikkeld moet worden, voor zoveel geld verwacht ik namelijk een product dat af is zodra ik de sleutel krijg. Het HDA2 lane follow assist is echt dramatisch slecht. Je gaat als een pingpong balletje tussen de lijnen op de weg heen en weer. De auto maakt doorlopend micro stuur correcties. Die functie staat dus permanent uit bij mij. Kom op Hyundai, in een Tucson lukt het jullie wel... Ook is het laden in de winter een teleurstelling. Daar zou dan een update voor komen die de accu voorverwarmd zodra je naar een snellader navigeert maar die update komt maar niet. Over routes gesproken: bel eens met Elon Musk, die weet namelijk wel hoe je een EV een route van Nederland naar bijvoorbeeld Berlijn of Rome laat plannen inclusief alle laadstops. Nu moet je zelf klieren met apps van andere partijen zoals A Better Routeplanner. Daar is een enorme verbetering mogelijk. Kortom: er is nog werk te verzetten mensen!

  • 01-06-2022

    N.N. Amstelveen

    (10.0)

    Klasse auto, geen betere denkbaar.

  • 01-06-2022

    L.j. Koning

    (7.7)

    Ik heb er nu 5000 km mee gereden en heb nog geen reden gehad om voor een klacht naar de garage te gaan, MAAR: 1. ik krijg regelmatig de melding dat mijn accu te weinig stroom heeft terwijl ik nog ruim 300 km kan rijden 2. het navigatiesysteem loopt ver achter. De weg Ommen-Zwolle is al heel lang klaar en nog moet ik om de wegwerkzaamheden heen rijden 3. geen ruitenwisser op de achterruit wist ik, maar het is onbegrijpelijk 4. geen automatische update is uit de tijd. Dat moet met usb-sticks en dat is onhandig. 5. bij het laden bij koud weer is er geen enkele sprake van snelladen 6. de Bose-boxen zijn matig 7. soms wil hij niet in D of R. Dat moet je aan en uit doen, even wachten en dan lukt het. 8. de deuren gaan niet van het slot als je aan komt lopen. Dat kan Citroen beter Dus verre van perfect.

  • 26-05-2022

    Wim Rossem

    (9.7)

    Mooie kar

  • 18-04-2022

    Gerjam Wielen

    (7.7)

    Fijne auto, komt alleen het beloofde aantal km niet na ??

  • 14-03-2022

    Roy meer

    (8.3)

    Op zich prima auto maar veel kinderziektes/verbeterpunten - niet leveren automatisch handles ( en vervolgens allemaal schuld doorschuiven)...deuren gaan ook niet automatisch open als je ernaast staat. - geen auto lock - keep dicht via fob moet je vasthouden ( onzin) - hda2 onbruikbaar - soms niet in d willen - sleutel niet aan gebruikers profile - welkomscherm mag overgeslagen worden -android auto traag ( en niet draadloos) - remote via bluelink mag wel wat sneller