• 03-08-2022

    Henk Feunekes

    (10.0)

    Na een aantal proefritten in o.a. de Ford Mustang Mach-e, de Kia EV6 en de Hyundai Ioniq5 is mijn keuze op de laatstgenoemde gevallen. Op 4 december 2021 was het zover, ik mocht mijn Hyundai Ioniq5 gaan ophalen bij de plaatselijke dealer. Inmiddels zijn we bijna 26.000 km verder na 8 maanden en ik moet zeggen dat de Ioniq5 me tot nu toe niet teleurgesteld heeft. Er zijn evenwel een paar punten waar Hyundai in mijn optiek beter over nagedacht zou moeten hebben. Het ontbreken van een achterruitenwisser, het niet naar buiten komen van de deurgrepen bij ontgrendelen van de auto, het rammelen van de gordels achter indien deze een slag gedraaid zijn na gebruik, het inhouden door de SCC zodra een auto schuin voor mij gaat inhalen en ik tegelijkertijd richting aangeef en meebeweeg door een baan op te schuiven, het continu laten branden van de remlichten bij heuvelafwaarts rijden op SCC, geen draadloze Android Auto. Wellicht een update uitbrengen voor een aantal van deze zaken?

  • 15-07-2022

    Remco Zundert

    (9.7)

    Wat een geweldige wagen.prijzig maar elke cent waard

  • 14-07-2022

    Ruurd Jellema Jellema

    (9.4)

    Ben zo gelukkig met deze auto. Echt een aanrader, eerlijk is eerlijk het is gewoon een super auto! Nooit meer tanken! Rijd lekker zuinig. Niet meer nadenken, bestellen en je krijgt er geen spijt van. Natuurlijk heeft elke auto wel wat. Kan er wel wat noemen maar ga ik hier niet doen omdat deze auto voor mij een 10 krijgt. 8 jaar garantie op de accu of 160.000 km. 5 garantie jaar op de auto waar je ook nog enkele jaren kunt bijkopen. O ja, one-pedal rijden vind ik een super uitvinding. Wil je een nieuwe auto kopen of leasen, doen!

  • 29-06-2022

    Marcel Kroon

    (8.6)

    Mooie prettige auto. Alleen jammer van de vele software bugs.

  • 25-06-2022

    Paul D.

    (8.9)

    Nu 2 maanden en 6200km met onze priv? aangeschafte Ioniq 5 onderweg. Bevalt me prima. Pluspunten: * Comfortabel * ruim * stil * geweldig design (maar das persoonlijk) * goede audio (Bose) * 350kW snellader werkt fantastisch (max 221kW gezien). Bij Ionity kom je als laatste aan en gaat als 1e weer weg. Geweldig! Vooral op lange trips in Duitsland werkt het perfect. Minpunten * enorme draaicirkel * niet echt zuinig * al 2x zombie mode gehad (auto gaat aan, maar kan niet ingeschakeld worden) * voor zijn prijs wel veel hard plastic * de vering is op drempels wel wat slap * haalt max 221kW met laden. De 350kW (nog) niet. * het allergrootste minpunt: GEEN ACHTERRUITENWISSER. Dit is echt een enorm gemis. De a?rodynamica doet niks. De achterruit wordt enorm smerig en spetter helemaal vol met stof, modder, water, alles. Hier moet gewoon een achterruitwisser op. Desnoods van onder de achterspoiler dat je m niet ziet, maar dit is echt niet okay (het regen vrij vaak in NL) Zou ik m morgen w??r kopen? Jazeker. Hoewel eigenlijk te groot voor ons 2 is ie wel heel praktisch.

  • 17-06-2022

    Paul Nijenhuis

    (9.7)

    Echt een heerlijke auto. Design van de buiten ?n binnenkant erg fraai. Binnen voelt en oogt de auto heerlijk ruim en rustig. Zeker met het witte interieur wat ik heb. De Lounge heeft echt alle luxe die je maar kan verzinnen met zelfs gekoelde voorstoelen. Qua gebruik is het even wennen maar dan rijdt het ook echt heel erg lekker. Ik zou niet meer terugwillen naar een brandstof auto. Vooral het rijden met I-Pedal is ideaal. Alles gaat bijna vanzelf, zoals file rijden waarbij de auto vanzelf de rest volgt. je hoeft alleen maar je stuur maar enigzins vast te houden, ook dan blijft hij vanzelf in de juiste rijstrook. Wegligging is ook prima, comfortabel geveerd. Alleen merk je bij wat langere hobbels op een snelweg dat de wagen wel zwaar is. ook als je iets t? sportief een bochtje wil nemen voel je dat je met een wagen van ongeveer 1900 kg rijdt. Het snelladen is ook een megavoordeel, je hebt heel snel er zomaar weer 250km bij geladen. Kortom, ?cht een aanrader om EV te gaan rijden.

  • 12-06-2022

    Kiran Kumar

    (9.1)

    Een indrukwekkende auto, met enkele kleine maar schokkende ontwerpomissies, zoals een achterruitwisser. Zeer ruim interieur en comfortabel, met geweldige kwaliteit.

  • 06-06-2022

    Ed Rijnja

    (9.7)

    Sinds november 2021 rijd ik de Ioniq 5 73 Kw Lounge. Het is een uiterst comfortabele auto met een acceptabele actieradius van plus/minus 420 km. Onlangs enkele langere ritten op de snelweg gereden in de stand normaal. Bij snelheden van 120 km is het gemiddeld verbruik 16,5 kw/100km. Wij zijn zeer tevreden over deze auto en rijden er met veel plezier in.

  • 04-06-2022

    Frans Keijzer

    (7.1)

    Fijne auto: maar 2 dingen stuiten me behoorlijk tegen de borst. ten eerste: zou ik graag iemand van hyundai willen uitnodigen die mij voorkomt doen hoe ik aan die 480 kilometer kan komen!( mag uiteraard onder de gunstigste omstandigheden) hier wil ik best een dag voor uit trekken. ten tweede wie heeft het verzonnen om zo een dure auto af te leveren zonder achterruit wisser. Graag antwoord op mijn vragen. Met vriendelijke groet: Frans Keijzer

  • 03-06-2022

    J. Toncman

    (9.1)

    De Ioniq 5 bevalt mij helemaal uitstekend. Enig nadeel is het updaten van navigatiesysteem, waarvoor ik 2 jaar moet wachten op een volgende onderhoudsbeurt. Dit is extra jammer aangezien ik dagelijks wordt geconfronteerd met een ruim 2 jaar geleden uitgevoerde wegenreconstructie in mijn buurt die nog niet is verwerkt. Bovendien maakt dit mij argwanend ten aanzien van de algehele betrouwbaarheid van het kaartmateriaal. Ik zou graag zien dat ik updates van bijvoorbeeld Nederland, Belgi? en Luxemburg zelf zou kunnen downloaden.