• 03-06-2022

    John

    (8.6)

    Rij nu ruim 3 maanden met de Ioniq 5 en na gewenning aan de vele rijhulpen ben ik zeer tevreden met het comfort en prestaties van de auto. Gemiddeld verbruik is tussen 15 en 17 kWh per 100 km en veiligheid en comfort zijn van grote klasse. Het navigatiesysteem is in het begin lastig te doorgronden maar werkt heel goed en blijft up to date. Snelladen gaat echt snel en laadstations in Nederland zijn altijd in de buurt. Ga binnenkort in Duitsland en Frankrijk vergelijken en met de laadkaart apps en enige voorbereiding maak ik me daarover geen zorgen meer. Kortom, de auto bevalt mij prima en doet mij ook in kostenopzicht niet meer terugverlangen naar het benzinetijdperk.

  • 02-06-2022

    W. van Helvoirt

    (9.1)

    Ik ben zeer tevreden over het rijcomfort en de afwerking van de auto; de range bij koud weer valt tegen en is zelden boven de 350km gekomen tot april. Ik wacht met smart of de upgrade van de accu naar 77Kwh maar daar heb ik nog niks over gehoord (auto sinds nov 21 in bezit). Grootste minpunt is het feit dat enkele functie helemaal niet of soms niet werken. Het automatisch inparkeren werkt helemaal niet. Ik ben hier hier inmiddels drie keer voor naar de garage geweest voor updates en ondanks allerlei pogingen van het garagepersoneel om het te doen werken is dat niet gelukt. Daarna vroeg men een filmpje te sturen als het weer niet werkte. Dat heb ik direct gedaan en naar de contactpersoon bij de garage in Den Haag gestuurd (DAVO groep Yoenburg) maar ondanks meerdere pogingen hier nooit meer iets op terug gehoord? dus qua after sales service laat Hyundai hier wel echt een steek vallen

  • 02-06-2022

    Marco Gent

    (9.7)

    Wat is het toch heerlijk om electrisch te rijden. Perfecte reisauto. Genoeg ruimte voor een gezin van 4. Heerlijk stil Comfort is perfect De i pedal werkt top. We zijn 20.000 km verder en eigenlijk tot nu geen centje pijn.

  • 02-06-2022

    Noel Sazias

    (10.0)

    Het moment dat ik deze auto zag was ik op slag verliefd. Wat een fantastisch design. Echt een nekkendraaier! De auto werd dan ook als ik voorbij reed vaak gefotografeerd. Rijcomfort is prima. De zee van ruimte voor alle passagiers is enorm. Snel laden is met deze auto een zegen! Actieradius prima! Na een half jaar rijden ook een paar punten ter verbetering : Ik mis een achterruitwisser. In 2022 verwacht ik toch echt draadloos auto Android in plaats van bedraad, en dan ook nog op een moeilijke plek. De plek van de achteruitrijcamera is slecht bedacht. Bij regen zie je niets meer doordat de druppels water van de achterbak over de camera lopen. Super blij met deze auto!

  • 01-06-2022

    Anton Visch

    (10.0)

    Prima auto, super, missen wel de automatische deurhendel opener die er wel standaard bij hoort En misschien nog toegevoegd wordt bij een update In de toekomst misschien wel een wisser op de achterruit

  • 01-06-2022

    Ronald Moeskops

    (8.9)

    Ik heb sinds eind 2021 de ionic5. Voldoet in alle opzichten aan war ik er van heb verwacht. Ruimteaanbod, rijgedrag en hulpsystemen werken naar tevredenheid. Verbruik gaat steeds meer richting de wltp van deze auto. De rwd is een prima keuze.

  • 01-06-2022

    Stephan Kempen

    (6.6)

    Auto rijdt fijn en laad snel op. De actie radius is zeker ok. Niet ok is de software. Om de haverklap wordt het profiel gewist, er ontbreken simpele functies en lane keeping assist stuurt soms niet of tegen de lane departure warning in.

  • 01-06-2022

    Ramon Koopman

    (8.9)

    Prima auto, heb m ondertussen een half jaar. Totaal niets geks tegen gekomen nog, rijdt heerlijk

  • 01-06-2022

    Maarten Janssen

    (7.4)

    Fijne auto die erg solide in elkaar steekt. Erg ruim van binnen (behalve in de kofferruimte) met erg goede stoelen en veel comfort en features. De zaken die tegenvallen: - zeer zachte zompige vering die op richels in bochten tot vervelende en (bijna) gevaarlijke sprongen leidt. Echt niet goed. - onhandig en vreemd dat de software het nog steeds niet mogelijk maakt om de accus voor te verwarmen / koelen op weg naar een snellader. Hierdoor wordt met name in de winter de snellaadprestatie ernstig teniet gedaan. En had je net zo goed geen warmtepomp kunnen nemen. - ook is het nog niet mogelijk om bij lange ritten de beste route te laten plannen door de auto. Hierdoor blijf je afhankelijk van apps op je telefoon. Een gemiste kans! - blijft eveneens raar dat phone mirroring alleen met een kabeltje kan (!), terwijl bijv een Kona dat via bluetooth doet... - verbruik blijft ook nu met warm weer en een zeer terughoudende rijstijl hoog (ca. 370km range ipv 455).

  • 01-06-2022

    Peter Knegsel

    (8.0)

    Ioniq5 is een heerlijke auto om in te rijden. Luxe, ruim, comfortabel en snel . Maar hij laat ook wat steekjes vallen. Achter is de auto achter erg slap geveerd/gedempt waardoor bij drempels de auto door de veren klapt tot op de bump-stops. En dan hoef je echt niet hard te rijden. Ik ben benieuwd hoe dat gaat met een fietsendrager achterop. De auto is wel snel maar zeker niet sportief. Nog een negatief puntje: de achterklep maakt veel geluid bij oneffenheden, het lijkt wel of de sluiting onvoldoende geborgd is (kan exemplarisch zijn). Verder alleen maar positief over deze auto.