• 23-12-2019

    Peter Sollie

    (9.7)

    sinds oktober dit jaar de gelukkige eigenaar van deze Kona electric met sunroof. Het rijden in deze auto is een feest. Voorzien van zeer veel gemakken. Voldoende groot scherm en zeer intu?tief. De toetsen voor verschillende functies zijn goed te bedienen. Ook de bediening toetsen op het stuur vindt ik zeer handig. Trekt uitstekend op, zelfs in de ecostand. Opladen via een stekker werkt bij ons meer dan goed genoeg. De hoge instap is ook een weelde. Met de trekhaak voor de fietsen kunnen we weer jaren vooruit. Een verbeterpunt is een stoelgeheugen en wat de nieuwe uitvoering wel heeft een link voor je telefoon.

  • 23-12-2019

    Harry Suilen

    (8.9)

    Een heerlijke auto om in te rijden. Je kunt er zowel sportief als zuinig mee rijden. Zeer mooie actieradius van ongeveer 325 km bij accu van 80% vol. Voor Nederlandse afstanden meer dan voldoende. Bijna alle opties aanwezig. Bij een rustige rijstijl een zeer acceptabel verbruik van ongeveer 15,5 kWh/100 km gedurende de eerste 15.000 km ( half zomer, half najaar/winter)

  • 23-12-2019

    M Brouwer

    (9.7)

    Prima, dik tevreden KM zoals aangeven kloppen kan er zelfs mee km meer rijden. Complete auto

  • 23-12-2019

    Kees Taal

    (9.1)

    De Hyundai Kona Electric is fantastisch! Ik rij er nu 4 maanden in en heb er ruim 10.000 kilometer mee afgelegd op een ontzettend comfortabele wijze. Met een rijbereik van ten minste 380 kilometer kan ik met vertrouwen en gemak de minimaal 150 tot 200 kilometer per dag afleggen die ik voor mijn werk moet doen. Opladen is probleemloos en is op heel veel plaatsen mogelijk.Blij dat ik Kona Electric rij!

  • 23-12-2019

    Marc Vogt

    (8.9)

    Heb inmiddels 30.000 km op mijn Lease-Kona uit maart 2019. Ben zeer tevreden over de auto en het elektrisch rijden. In de huidige winter heb ik minstens 350km tot mijn beschikking en in de zomer is dit dik boven de 400km. Daarnaast gaat hij thuis (3x25A) in de avond leeg aan de laadpaal en is hij de volgende ochtend weer 100% geladen. Verder is het elektrisch rijden zeer comfortabel. Altijd voldoende power om vlot in te voegen of te corrigeren op medeweg-gebruikers. Ook kun je zonder pedalen rijden en middels de adaptieve-cruisecontrol en de remflippers aan het stuur je in het verkeer begeven. Wel ben ik teleurgesteld in de gegevensvoorziening (geen app) in de navigatie/boordcomputer. Hieruit blijkt dat deze voorzieningen zijn gekopieerd van de benzine-Kona. Wat moet ik namelijk met een POI (tankstations) terwijl een juiste laadpaal zoeken ondoenlijk is. Hierdoor moet je de telefoon erbij pakken en apps van derden gebruiken? Graag ook voor de 2019-Kona een update met app!!!!

  • 23-12-2019

    Henk Slavenburg

    (9.1)

    De auto is sinds oktober 2018 in mijn bezit en nu ruim 30000 km mee gereden. Auto die heel plezierig rijdt, bij hardere wind wel wat zijwindgevoelig. Het verbruik is in de winter zo'n 320 km op de snelwegen (bij gemiddeld 120 km per uur) en ruim 400 in de zomer. Indien zo'n 80 km op binnenwegen kwam ik tegen de 500 km. Laadsnelheid thuis wat traag. Heel veel voorzieningen. De laadruimte (kofferbak) is wat beperkt, ook omdat de laadkabel daarin ligt. Acceleratie is verbluffend, helemaal op de sportstand. Jammer dat bij het parkeren in de garage thuis de lampen bij het uitzetten van de motor direct uitgaan. Bij mijn vorige auto bleven deze even branden waardoor je niet in het donker in de garage stond. Navigatiesysteem is zelfs bij een update niet bij de tijd. Hoge instap is heel plezierig. Kortom: prima auto en er blijven altijd wat wensen over uiteraard.

  • 23-12-2019

    Henk Kesting

    (7.4)

    Ik rij hem nu ca. 3 maanden en nog steeds met veel plezier. De stoelen zitten wat hard en voelen nogal simpel aan. De ruimte achterin is matig voor passagiers. De telefoonbediening rijdend is niet ideaal, waar tegenin gebracht kan worden, dat je rijdend beter niet kunt telefoneren. In mijn vorige auto, een Mitsubishi kon ik de telefoon met mijn stem bedienen. Ik rij altijd eco en kom op een maximum van 400 km. actieradius. De opgegeven actieradius van 470 km is theoretisch, want airco, verlichting, enz. vragen ook stroom van de batterij, dat is logisch. Een actieradius van ca. 400 km. is dus realistisch en zeker goed. Met mijn stadsritten hoef ik maar eens per 2 weken op te laden en dat gebeurd meestal van de namiddag tot de volgende ochtend. Dus al met al dik tevreden. Ik heb een redelijke rij-ervaring, want in mijn leven heb ik ruim 2.000.000 km gereden(50x de wereld rond) en dit is mijn 22ste auto, maar over deze Kona Electric ben ik toch dik tevreden.,

  • 23-12-2019

    David Coster

    (8.3)

    What a terrific auto - safe, sporty, fun to drive, and environmentally friendly I have enjoyed every minute up till now. Thoroully recommend it to everybody that is considering buying.

  • 23-12-2019

    Werner Schippers

    (8.9)

    We hebben deze auto als tweede auto gekocht naast een Tesla model X. Natuurlijk is de kona niet zo hip als de Tesla, maar het is een degelijke en betrouwbare auto. In de praktijk kunnen we er veel verder mee rijden dan met de Tesla model X. 400 km is prima te halen. We zijn er ook al een keer mee naar Parijs gereden. Iets spannender dan met een Tesla, maar is te doen. De kwaliteit van de auto is goed. Geen piepjes en kraakjes en andere schoonheidsfoutjes als bij de Tesla. Verder ook compleet uitgerust. Autosteer werkt best goed. Energiemanagement is ook goed en op sommige punten zelfs uitgebreider als Tesla. Auto zit achterin ook ruim genoeg. Minpunten: thuis geen 3-fasen opladen. Beetje nadenken en plannen dus omdat je echt een uur of 14 nodig hebt om hem weer van bijna leeg naar 80% vol te krijgen. Jammer ook dat resolutie achteruitrijcamera laag is. Maar misschien zijn we verwend door Tesla. Wat ook fijn is en goed werkt is waarschuwing dode hoek bij inhalen en achteruit rijden.

  • 23-12-2019

    Jan-Willem Hoek

    (10.0)

    Prima auto, voldoet helemaal aan wat ik zocht. Uitstekend rijcomfort, haalt het aangegeven maximumbereik met gemak - bij een rustige en beheerste rijstijl en dat is soms best lastig bij z?veel power onder het "gaspedaal" :-) Het enige wat ?cht wennen was: het ding is stil op de weg, dus je moet extra rekening houden fietsers, voetgangers en... dieren (heb al een paar keer vooral vogels de stuipen op het lijf gejaagd, die arme beesten horen je niet aankomen)