-
27-12-2019
RW
Sinds mei in het bezit van een Hyundai Kona 64KWH. Nu 17.000 KM verder. Ik heb de premium uitvoering gekozen, voor een klein beetje extra veel extra's. Qua comfort rijdt de auto heerlijk, je kunt ontspannen rijden, vooral met alle hulp systemen zoals adaptive cruissecontrol. Omdat het elektrisch is, heb je veel vermogen direct beschikbaar. Inhalen gaat lekker vlot, zodat je snel terug kunt naar eigen rijbaan. Door led verlichting zeer goed zicht. De systemen in de auto werken ook goed, goede geluidsinstallatie, goede navigatie en sluit deze aan op internet via je telefoon heb je altijd nauwkeurige file informatie. Apple carplay werkt ook zeer goed. In de winter is de stoel en stuurverwarming heerlijk en het voorverwarmen is ideaal, nooit meer krabben. Vaak hoor je negatieve reacties over het bereik en het laden. Tot nu toe is dit geen belemmering geweest. Soms moet je bijladen als je NL doorkruist (en retour) en moet je hier 15m extra voor uit trekken (ongeveer 1x per maand).
-
26-12-2019
Erik Van der Poll
Ik rijd nu twee maanden met mijn Kona Electric en ik ben er heel tevreden mee. Hoewel een electrische auto natuurlijk een hele smak geld kost, krijg je er ook heel wat voor. Comfortabel en rustig zoevend over de weg. Ten opzichte van mijn oude auto (15 jaar oude automaat) rijdt het een stuk beter, al moet ik met deze stille en pittige traploze aandrijving wel oppassen dat ik niet te snel ga rijden :). Opladen is wel wennen: je kan niet zomaar naar een benzinepomp rijden en in vijf minuten vol tanken. Het is wat meer plannen. Vooral omdat de oplaadpalen in Amsterdam te weinig vermogen leveren (geen 11 kW maar in praktijk maar 3 kW of minder). Als ik de batterij wat verder leeg gereden heb lukt het me dan ook niet om in een nacht (14 uur) 100% vol te laden. In Hilversum kan ik ongeveer met het dubbele vermogen laden, en dat gaat beter. Maar dit beperkt de actieradius dus eigenlijk, omdat die daardoor.kleiner is dan wat de auto zelf kan halen. Maar dat ligt zeker niet aan de auto!
-
25-12-2019
. H de Vries
Hi, ik rij nu ruim een half jaar in de KONA en hij bevalt mij prima! Net de reviews gelezen van anderen en wat ik mis is de kritische noot, sorry.. Wat ik echt mis aan deze KONA is dat er geen verwarmde buitenspiegels op zitten, zeker in deze tijd van het jaar een noodzaak wat mij betreft. Als je per ongeluk wegrijd zonder de spiegels eerst schoongemaakt te hebben is het een onveilige rit aan het worden. Verder mis ik een App waarin je je eigen auto kan toevoegen om allerlei zaken in de gaten te houden c.q. te regelen, gemiste kans. Wil niet al te kritisch zijn want in het dagelijkse gebruik is het een zeer fijne mooie auto waar ik met plezier in rij!
-
24-12-2019
P Jans-Rat
ik rij deze Elektrische Kona nu sinds juli 2019. Het is comfortabele auto. Sportief al in de eco stand. laden gaat prima. Alleen te weinig snellaadpunten in het land. thuis laden werkt ook perfect. bij thuis komst aan de laadpaal en de volgende ochtend vol. En dan uiteraard de actieradius: in de zomer was dat tot bijna 440 km. Toen het kouder werd ging het direct omlaag naar 380. Nu op ca. 370. Wat als het echt kouder gaat worden? Overigens wel rekening houden met feit dat het op het eind wel sneller achteruit gaat met de actieradius dan je afgelegde km's. Desondanks een fantastische auto om te reden en af en toe er eens iemand uit te sprinten. Met dit direct beschikbaar vermogen en de geweldige automaat echt super.
-
24-12-2019
Michel Veen
Zeer complete en comfortabele auto. Het laden met 1 fase gaat hier prima.
-
24-12-2019
C. Lommers
De Hyundai Kona rijdt ontzettend fijn. Ontzettend comfortabel interieur en een mooie uitstraling. Ook erg luxe van binnen en alle luxe zit erop wat je nodig hebt. Ik ben ook erg blij met de actieradius van deze auto. Enige wat minder is, is dat in de sportstand, de voorwielen weinig grip hebben bij het wegrijden. Hierdoor spinnen de voorwielen bij het snel willen wegrijden bij een stoplicht bijvoorbeeld. Hierdoor scoort deze auto wat mij betreft minder op sportiviteit.
-
23-12-2019
M. Holtkamp
Ik rijd sinds april 2019 met een Hyundai Kona Electric in witte premium uitvoering. Deze heb ik als zakelijke lease-auto gekregen en hij bevalt uitstekend. Qua bereik valt het alleszins mee, ik haal er tussen de 300 en 450 kilometer uit (winter vs zomer) en ik heb een vrij zware rechtervoet. Ook de prestaties zijn uitstekend, vervang echter wel de OEM banden zsm door banden met betere grip. De Nexxen banden zijn waardeloos in de regen. Als ervaren rijder in deze auto met 27.000km op de teller zijn er wel een paar irritaties over de auto: de hoeveelheid geluidjes, dat de auto bepaalde instellingen niet onthoudt en tot slot de interface van het multimedia-scherm. De auto begint te pingen zodra je de auto start maar nog geen gordel hebt omgedaan. Ook maakt de auto een windows-achtig geluid op het moment dat je hem start of stopt. De opties stoelverwarming, stuurverwarming, auto-hold, VESS uitschakelen, etc moet je telkens weer instellen. Afgezien daarvan ben ik een zeer tevreden rijder.
-
23-12-2019
LvG
Heerlijke auto die je wel moet leren kennen. Er zitten erg veel mogelijkheden op. Aan de andere kant je zet m in D en hij gaat gelijk. Gaspedaal en rem werken heel direct wat heerlijk is. Het laden doe ik vrijwel dagelijks ofwel op kantoor ofwel thuis. Dit hoeft niet want ik rijd nu in de winter zo?n 380km tot er weer geladen moet worden. Maar ja je weet nooit of je ineens ver weg moet. Echter ook onderweg zijn er zoveel mogelijkheden om bij te laden. En tja dan hoeft ie niet helemaal vol maar vaak is 10min al genoeg om thuis te komen. Met die 380Km kun je heel wat afstanden binnen Nederland afleggen Kortom ik vind t n super auto.
-
23-12-2019
. Vos
het rijden bevalt goed, one pedal driving vind ik handig, al is hij minder comfortabel dan een VW Passat, en er is minder ruimte mn voor bagage. Zitruimte achterin valt best mee. Helaas mag deze auto geen wagens trekken, de nieuwste kleine Tesla mag dat inmiddels wel, tot 900 kg. Het lukt ons om veelal thuis te laden met 2,2 kW. Soms valt het onderweg tegen wat er bij te laden valt aan een openbare laadpaal. Alleen wanneer je 3 fase zou kunnen laden gaat het onderweg buiten de echte snelladers in een aardig tempo. Benieuwd naar buitenland ervaringen Een aantal laadpalen die door de navigatie worden aangegeven werken niet met onze pas van laadpalen.nl, bijv Scheperziekenhuis Emmen, Bethesdaziekenhuis Hoogeveen, Drenthe College Emmen . Ik heb behoefte aan een selectie in de navigatie om alleen snelladers te zoeken
Marcel Lensvelt
De Kona is onze 2e elektrische auto. Onze Kona Premium is echt een prima auto met alles er op en er aan, vlot en comfortabel en in het bochtenwerk voelt ze niet zwaar aan. We hebben voor de Kona gekozen vanwege het beloofde bereik, maar bij lange snelwegritten valt dat wat tegen. Met bijna alleen maar snelweg en wanneer je 120 ? 130 rijdt is het werkelijke bereik eerder 300 km. Door langzamer te rijden, 100 ? 110 km/h, wordt dit al gauw 350-375 echte kilometers. Alle elektrische auto's zijn nu eenmaal efficienter als er ook regelmatig regeneratief geremd wordt en dat is op de snelweg niet gebruikelijk. Wat ik ernstig mis is de schatting van het batterijniveau bij aankomst. Dat doet Tesla echt beter. Tot slot over het laden: onze in 2018 bestelde Kona heeft nog 1 fase laden en dat gaat toch vrij langzaam. Thuis heb ik een laadstation met 400V/16A krachtstroom en dan is 'ie in een nachtje wel vol, maar aan een gewoon stopcontact gaat het met 10 km bereik per uur langzaam.