• 16-02-2020

    Rafal Bul

    (8.3)

    alles werkt goed allen zou mooi zijn als ik kan op mijn mobiel zien wat is staan van de baterij.

  • 09-01-2020

    W Vermunt

    (7.4)

    Ik heb inmiddels in zo'n 10 maanden ong. 25.000km met mijn Kona ev gereden: Het uiterlijk, comfort en het elektrisch rijden op zich zijn prima. Al moest ik in het begin even wennen aan het hoge koppel en de voorwielaandrijving, dit heeft me al een paar banden gekost Over de lane-keeping-assist met de automatische cruise contol ben ik minder tevreden, deze gebruik ik op de snelweg nooit: Door de grote, autom. afstand (van 100m) tot je voorligger, gaat bijna al het verkeer voor je langs waardoor je auto n?g meer afremt... Aan dit onaangekondigd afremmen op het verkeer voor je raak ik maar niet gewend en ervaar ik als uitermate irritant. Ook heb ik al 5x een automatische noodstop ervaren waarbij de noodstop voor mij en het overige verkeer als vervelender werd ervaren dan de veiligheidsingreep zelf zo moeten zijn.. Al met al technisch een goede en comfortabele auto, maar mbt de "gadgets" kan Hyundai nog veel leren van andere merken. Middenconsole neemt veel praktische (berg-)ruimte in.

  • 05-01-2020

    E.j. Jansen e/v van Galen

    (6.9)

    Bijna een jaar rijd ik nu in deze auto. Prima auto om te leasen en voor het werk mee op pad te gaan. Ik rijd naar alle uiteinden van het land en dat is goed te doen. Ook korte stukken. Dat verschil (logisch) merk je duidelijk in verbruik. Ook duidelijk een verschil in zomer en winterperiode: waar ik in de zomer de auto opgeladen krijg tot 460 km, kom ik in de winter niet verder dan 400 km. Maar nog steeds ruim voldoende. De auto rijdt verder goed. Wegligging goed, makkelijk sturen, elektrisch rijden is fijn (kan snel optrekken als nodig is (al glijden/spinnen de banden bij zanderig of nat wegdek soms), kan al rijdend weer opladen (jammer is dat de laatste regeneratiestand niet aangehouden wordt)). Het glazen schermpje bij het stuur gebruik ik eigenlijk altijd om te kijken hoe hard ik ga, dus goed. Verwarming en koeling zijn prima. Het zou wel prettig zijn als de achterbank ook elektrische stoelverwarming/ -koeling heeft. Hiermee zou je minder de kachel hoeven te gebruiken, daarmee minder verbruik. Slimme toevoeging is het 'aparte' geluidje dat de auto produceert; hiermee ben ik hoorbaar voor de lopende mens. Voor ritjes in Nederland is de auto groot genoeg om te zitten. Bagageruim is erg krap, dus een weekendje weg met kleine kinderen zit er niet in. Zonder bagage prima formaat. De kwaliteit van het interieur is beperkt. Het komt erg 'plastic' over. De kabel voor het opladen is echt te kort; soms moet ik keren (binnenstad Utrecht bijvoorbeeld niet zo handig), omdat de kabel het anders niets haakt. Een app waarop je kan zien hoe ver je met laden bent is wel zo handig. Gelukkig geeft het systeem bij aankoppelen goed aan hoe lang hij laden moet.

  • 01-01-2020

    Bob Claassen

    (9.4)

    De Kona electric is een ideale auto voor mijn gezin en voor het vervoer naar mijn werk. Hij rijdt soepel, is vlot en zit comfortabel. De rijondersteuning is zeer plezierig. De enige twee nadelen het gemis van een app met informatie en voor verwarm functie (kan wel in de auto ingesteld worden). Het andere nadeel is dat de auto niet met 3 fasen geladen kan worden. In de nieuwe versie van de auto is dit opgelost. Mijn hoop is dat er voor de bestaande kona's tegen betaling een upgrade wordt aangeboden. Ik heb reeds z'on 23.000 km in de auto gereden in drie kwart jaar tijd.

  • 31-12-2019

    Han van der Wal

    (9.4)

    We rijden nu ruim 3 maanden in de 64 kWh Kona. Uitstekende ervaring. Grote range door ruime batterijinhoud, heel net energieverbruik 16 kW/ 100 km en laden gaat eenvoudig. Op oudejaarsdag 2019 precies op 9.000 kilometer op de teller. Wat steeds meer in onze gewoonte gaat komen is dat je niet meer overal op zoek gaat naar een laadstekker. Nog sterker de meeste sla je over. We rijden vanaf 2013 al elektrisch en zijn neer een steeds ruimere range gegaan. Van 60 naar 120 door naar 240 en nu zelfs 400 KM. Er is geen voorbehoud meer. Ook onze reizen naar Duitsland, Oostenrijk en zelfs Hongarije gaan net zo soepel als met welke andere auto dan ook. Neem goed besluit in 2020 en ga net zoals deze 60 'ers elektrisch rijden want als je jonger bent als als ons ga je er toch niet meer aan ontkomen -:)

  • 31-12-2019

    Kees van Schaik

    (8.9)

    Een heerlijk auto om ontspannen in te rijden!

  • 31-12-2019

    B.S. van W

    (8.9)

    Sinds september 2019 rijd ik een KONA Electric. Ik vind het een mooie auto. De stroomlijning, de 'kont', voorkant, gewoon goed! Iets hogere instap is ook fijn. Gebruikersgemak is zowel met autorijden als de navi bediening prima. Grappig om naast je auto te staan en een alarm te horen uit de auto: Dat is het teken dat hij nog aan staat. Dat hoor je natuurlijk niet! :-) Hij accelereert super snel. De stuurcorrectie over doorgetrokken streep (spitsstrook) zonder richting aanwijzing, is even wennen. Ik kan 2 minpuntjes verzinnen: 1) Dat je bij de navi rechts bovenin het scherm op een pijltje moet drukken om naar de vorige pagina te gaan. Die bediening is (voor mij) best ver weg vanaf de bestuurdersstoel tijdens het autorijden. Het scherm is wel super duidelijk! 2) Dat de laadkabel precies maar 1 autolengte is en bijna altijd te kort is als je de auto achteruit wilt inparkeren met laadpaal op de stoep. (1 meter lengte erbij zou laden/inparkeren - in de stad - veeeel veiliger maken.)

  • 30-12-2019

    Tjerk Does

    (8.0)

    Prima auto. Ik rij er nu ruim een jaar in en 55.000 km verder en ben tevreden. Technisch prima auto (hoewel je dat pas na 2 ton kan zeggen) en het elektrisch rijden is erg grappig door het directe vermogen wat ook ruim aanwezig is (maar dat went ook weer). Positief: Weg ligging is goed (beetje vage besturing maar ach, ik zit niet op het circuit) en comfort ook prima. Aan de stugge kant maar zeker niet oncomfortabel. Fijne rijeigenschappen. Ik heb de Krell audioinstallatie en die geeft een mooi geluid. Fijn is ook de kachel die elektrisch is en daarom heel snel warm is Formaat van de auto valt erg mee. Ik kom uit een station en heb twee tiener op de achterbank. Niet al te ruim maar het gaat goed (ben er niet mee naar zuid Frankrijk geweest :-). Bereik is prima in Nederland. Ik kom op ~ 350 km (maar je rijd nooit tot de laatste kilometer). Ik rij veel snelweg en verbruik ongeveer 17 kW per 100 km in de zomer en ~ 19 kW in de winter. Minpunten: Interieur is matig. Hard plastic, dun leer, "kartonnen" kofferruimte afdekplank (maar dat hebben alle auto's tegenwoordig). Het blinkt niet uit in kwaliteit. Geen app om de zien of hij hoe hij geladen is (of wordt) of om je kachel/airco al vast aan te zetten. Dat is erg jammer (nieuw model heeft dat wel). Ook irritant is dat hij de instellingen niet vasthoudt zoals de regeneratie instelling.

  • 30-12-2019

    Rutger

    (9.1)

    Na een jaar rijden en 35000 km ben ik zeer tevreden over de Kona. Alle positieve dingen die worden genoemd kloppen. Voor de kritische rijder toch een paar punten die Hyundai echt moet verbeteren. 1. De routeplanning over lange afstand is onmogelijk met de ingebouwde navigatie. Je kunt niet een eindbestemming invoeren waarbij de navigatie dan een snellader onderweg voorstelt. Filteren in de lijst met laadpalen is slecht en de zoekfunctie traag. Je bent dus aangewezen op je smartphone. 2. Voorconditioneren gaat alleen aan de stekker en kan niet via een app. De auto schakelt de airco bij het verwarmen niet in zodat in de herfst de ramen aan de binnenzijde beslaan. Ook de spiegelverwarming gaat niet aan dus meteen wegrijden ho maar. 3. Je rechterbeen zit tegen de harde middenconsole, dat gaat na lange ritten irriteren. 4. De lane assist houdt de auto tussen de lijnen in plaats van tegen de rechter witte lijn. Gevolg op wegen zonder middenmarkering is dat je midden op de weg rijdt.

  • 29-12-2019

    K

    (8.6)

    Ik rijd de Kona nu een jaar. Werkelijk alle verwachtingen zijn overtroffen. Laden gaat vooral in Nederland erg goed, het netwerk is groot genoeg. Het bereik van mijn Kona is wat minder door de spaakvelgen ipv de standaard dichte versie. In de wintermaanden is dat ook goed merkbaar door ook nog eens de verwarming goed te gebruiken. De auto rijd verder praktisch zelf. Het tussen de lijnen blijven en knipperlicht verplicht gebruiken om de alarmpiepjes te voorkomen zorgt voor meer alertheid in de auto. Zelf houd ik van goed hard muziek luisteren, geen probleem met deze auto. Een iets sneller menu zou nog wel mogelijk moeten zijn.